11 فروردین 1403
saJad .z ‌‌

فهرست مطالب

به عنوان یک مربی بدنسازی فعالیت کردن در بستر آنلاین می تواند یک حرکت هوشمندانه باشد.تبدیل شدن به یک مربی تناسب اندام آنلاین سه مزیت بزرگ دارد:
به افراد بیشتری کمک می کنید چون شاگردهای شما محدودیت جغرافیایی نخواهند داشت.
پول زیادی کسب می کنید چون در یک زمان میتوانید بی نهایت شاگرد داشته باشید.
آزادی زمان و مکان بیشتری دارید چون در هرجایی وهر موقعیاز شبانه روز میتوانید فعالیت کنید.


فعالیت آنلاین و ساختن دوره های تمرینی متفاوت، باعث میشه که شما مجبور نباشید 4 صبح بیدارشید، ناهار را با عجله و یک گوشه از باشگاه بخورید و با خیال راحت مسافرت برید. همچنین به افزایش درآمد شما بسیار کمک می کند. این موضوع را قبل از ایجاد شدن رکود اقتصادی شدید باید شروع کنید و همانطور که در مقاله تاثیر رکود اقتصادی بر تناسب اندام گفتیم، از هم اکنون باید به فکر دوران نا به ساان اقتصادی باشید
اما قبل از اینکه چنین جهشی داشته باشید، 14 نکته وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

1. برای مخاطبان خود محتوا تولید کنید نه مربی های تناسب اندام

وسوسه انگیز است که متخصصان تناسب اندام را مخاطب پست ها و ویدیوهای خود قرار دهید. اما اگر هدف شما کمک به یک شخص عادی برای کاهش چربی است، باید از صحبت کردن در مورد کراس فیت یا تمرینات هوازی ناشتا دست بردارید. چون مردم این مطالب رو نیاز ندارند و فقط میخوان شکم شان تخت شود. همیشه در محتوای های خود نشان دهید که چالش ها و سختی های مخاطب را می شناسید.


2.  الگو برداری کنید و راهنمایی بگیرید.

در اولین قدم نقاط ضعف خودت را بشناس و شخصی را به عنوان الگو برای خودت انتخاب کن. این الگو حتما نباید یک مربی بدنساز باشد. میتوانی از یک بلاگر با فن بیان خوب هم الگو بگیری برای تقویت فن بیان و ارتباط گرفتن با مخاطب. رفتارها و تکنیک های شخص را بررسی کن و از آنها استفاده کن تا به حد مورد قبول خودت برسی.

3.  الگو باش

همه مربی ها با ظاهرشان قضاوت می شوند . معیار منصفانه ای نیست. اما یک منطق پشت آن وجود دارد. اکثر شاگردان تو می خواهند بدن زیبایی داشته باشند، طبیعی است که تصور کنند مربی با فرم بدنی ایده آل، می داند چگونه به آنها کمک کند تا به هدف شان برسند.

وقتی ظاهر شما با تخصص تان اختلاف زیادی داشته باشد، قطعا یکی از فرصت های ابتدایی برای جذب شاگرد را از دست خواهید داد. پس دست به کار شو و یک بدن عالی بساز.

تناسب اندام


4.  دوره ی سخت شروع

آماده باشید…! در ابتدای انتقال از باشگاه به اینترنت، باید سخت کار کنید.نوشتن، فیلمبرداری و ارسال در شبکه های اجتماعی زمان می برد. اگر در تلاش برای فعالیت آنلاین هستید و در عین حال میخواهید شاگردانتان را در باشگاه حفظ کنید. بخش‌های دیگر زندگی شما باید برای مدتی در اولویت های بعدی قرار گیرند.یک روز دوباره می توانید به همه جنبه های زندگی تان برسید، اما فعلا نه.


5.  چطوری راحت تری؟

مربیان از من می پرسند که باید روی کدام پلتفرم اجتماعی تمرکز کنند، آیا باید یک مجموعه ویدیویی بسازند یا باید پادکست راه اندازی کنند؟
جواب من: اجازه بدین نقاط قوت شخصی شما پلتفرم شما را انتخاب کند.
اگر خوب می نویسی، بنویس. جلوی دوربین مسلط هستی، وارد یوتیوب، اینستاگرام و آپارات شو. اگر یک مصاحبه‌کننده خوب هستی، به راه‌اندازی یک پادکست یا تبدیل شدن به مهمان دائمی یک برنامه معتبر فکر کن.

6. از اینفلوئنسر ها استفاده کنید.

اینفلوئنسر کسی است که چشم های زیادی او را میبینند. اگر مشتری تبلیغی درباره بدنسازی یا یک پست تبلیغاتی در رسانه های اجتماعی از تو ببیند، احتمالاً بی‌توجه عبور می کند. اما اینفلوئنسر ها به دلیل دنبال کننده ها وطرفداران زیادی که دارند، صحبت ها و پست هایشان بیشتر مورد توجه قرار می گیرد و افراد بیشتری به شما توجه میکنند و سمت شما می آیند.

لازم نیست یک اینفلوئنسر، شهرت جهانی داشته باشد. سرآشپز یک رستوران محبوب، یک پزشک یا یک متخصص تغذیه و هر شخص مرتبط دیگری که فکر میکنید می تواند مراجعین خود را به سمت شما هدایت کند می تواند یک گزینه مناسب برای شما باشد.


7. کانال های توزیع منحصر به فرد یا کم استفاده را پیدا کنید

هرچقدر هم که محتوای عالی تولید کنید اما به دست مخاطب اصلی نرسد، فایده ای ندارد. کانال های اطلاع رسانی مختلف را امتحان کنید، اینستاگرام، توئیتر، تلگرام و… . ببینید مخاطب شما در کدام یک فعالیت بیشتری دارد. احتمال زیاد اصلا لازم نیست در بعضی پلتفرم ها فعالیت کنید.

8. نتایج شگفت انگیزی برای مشتریان خود بدست آورید

شما باید به مشتریان خود کمک کنید که لاغرتر، یا قوی تر، یا عضلانی تر، یا بدون درد باشند، یا هر انتظاری که از شما دارند برآورده شود. به عنوان یک مربی تناسب اندام آنلاین، هیچ جایگزینی برای نتایج خوب وجود ندارد.
دقیقا بدانید با چه ادعایی شاگرد جذب کرده اید و تمام تلاش خود را بکنید که آن ادعا را عملی کنید. در غیر اینصورت با رعایت کردن بقیه موارد هیچ اتفاق مثبتی برای شما نخواهد افتاد.

تناسب اندام


9. مربی تناسب اندام دوستان و خانواده ات شو

لازم نیست حتما دوستان و خانواده باشند، و نه اینکه حتما رایگان باشد. ابتدای کار و برای دیده شدن باید هزینه بپردازید . ممکن است به فالوئرهایتان تخفیف ویژه ای برای مربیگری آنلاین بدهید. با این کار سریعتر یاد می گیرید و پیشرفت می کنید و می توانید نتایج را به عنوان نمونه کار نمایش بدهید.


10. در کار خود مسلط شوید

اگر شلوغی مربی‌های اینستاگرام شما را اذیت می کند، یا شما را نسبت به وضعیت بازار تناسب اندام آنلاین بدبین می‌کند، درک تان میکنم. اما در نهایت پیروزی با کسانیست که روی ارزش ویژه برند خود تمرکز می کنند. مطمئناً موضوع عضلات شکم راهی آسان برای جذب مشتری کوتاه مدت هستند. اما برای ایجاد ارزش ویژه برند و امنیت مالی بلندمدت، هیچ چیز بهتر از تبلیغات دهان به دهان نیست. افراد شما را بهم معرفی نمی کنند مگر اینکه شما نتایج خوبی را برایشان رقم زده باشید.
کتاب بخوانید، در سمینارها شرکت کنید و با افراد باسواد از خود ارتباط برقرار کنید. به طور مداوم روش های بهتری برای خدمت به مشتریان خود و بهبود نتایج آنها بیاموزید. این چیزی است که شما را متمایز خواهد کرد.


11. روی نقاط قوت خود شرط بندی کنید

به عنوان یک مربی بدنسازی آنلاین، اول کار شاگردهای زیادی بگیری اشکال ندارد اما باید به این موضوع توجه کنی که با کدام دسته از شاگردها بهتر میتوانی کار کنی و کدام دسته از شاگردها با تو نتایج بهتری می گیرند؟ بعد از مدتی باید طبق نقاط قوتی که داری در حوزه تخصصی خودت کار کنی و شاگرد بگیری. این کار هم به نفع تو و هم به نفع شاگردهای توست.

12. به قلب خود اعتماد کنید

همیشه ببین مشتری چه هدفی دارد، پس از آن هرکاری که فکر می کنی درست است را انجام بده. گاهی اوقات، مربی تناسب اندام دنبال برآورده کردن خواسته شاگردان خود است. این دلیل نمی شود که هرکاری مشتری خواست انجام بدهی. مشتری فقط می تواند انتظارات خود را تعیین کند.

13. یک مربی تناسب اندام آنلاین همدل باش

حتی کامل‌ترین و منظم ترین برنامه های تمرینی ‌هرگز زندگی شاگرد شما را تغییر نمی‌دهند. زندگی شاگرد شما زمانی تغییر می کند که واقعاً به او اهمیت بدهید.
عموما مردم موقعی که رژیم خودشان را برای یک بار رعایت نمی کنند یا موقع ایجاد نظم و دیسیپلین در زندگی با شکست روبرو می شوند انگیزه خود را از دست می دهند. وقتی بصورت حضوری تمرین می کنید خیلی کمتر به این موضوع اعتراف می کنند ولی از مزیت های تمرین آنلاین این است که مردم بصورت پیامک و چت راحت تر می توانند صحبت کنند و اعتراف می کنند که چه مشکلی برای آنها پیش آمده است. در این لحظه به عنوان مربی تناسب اندام آنلاین باید با آنها همدلی کنی و تلاش کنی تا با پذیرش اشتباه و پیدا کردن دلیل آن اشتباه، از تکرار مجدد جلوگیری کنند و به مسیر صحیح بازگردند.
وقتی توجه و مراقبت می کنید، ممکن است زندگی را تغییر دهید.


14. دیوانه وار صادق باشید

به راحتی می توان با بازاریابی نادرست و وعده های پوچ پول درآورد. حتی ممکن است برای یک یا دو سال این روش جواب بدهد. اما دیر یا زود اعتبار و ارزش برند شما به عنوان مربی بدنسازی آنلاین از بین می رود. شما که نمی خواهید سود یک عمر را برای یک یا دو سال از بین ببرید.
اگر می‌خواهید در درازمدت موفق شوید، باید صادق باشید.


مربیگری تناسب اندام آنلاین برای همه نیست

مربی بدنسازی زیادی هستند که این سبک را دوست ندارند. برخی، آموزش های شخصی سنتی و عملی را ترجیح می دهند.
هدف من این نیست که شما را متقاعد کنم که مربی بدنسازی آنلاین بهتر است؛ نه. من در این مقاله فقط 14 نکته درباره اینکه چگونه مربی بدنساز آنلاین بهتری باشیم را گفتم تا افراد علاقه مند بتوانند به بهترین شکل کار کنند.

WhatsApp X Telegram Threads

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *