
تناسب اندام و تاثیر رکود اقتصادی
پیش بینی تاثیری که رکود اقتصادی آینده می تواند بر صنعت تناسب اندام داشته باشد تقریباً غیرممکن است. در واقع در طول یک رکود، سرمایهگذاری مستمر و تغییر استراتژی کسبوکار تناسب اندام شما میتواند نتایجی با رشد بالا را داشته باشد. دقیقا در همان زمانی که دیگران محافظه کارانه عمل می کنند. مطالعات روی کسب و کارهای ورزشی نشان می دهد که در زمان رکود اقتصادی سه اتفاق ممکن است در کسب و کار تناسب اندام شما رخ دهد:
- کم شدن اعتماد مشتریان.
- زیر سوال رفتن ارزش خدماتی که ارائه می کنید.
- شاگردانی که شما را ترک خواهند کرد.
اثرات رکود اقتصادی بر صنعت تناسب اندام
خطر واقعی اما رکود اقتصادی نیست؛ خطر اصلی قدرت رسانه هاست. در دوران کرونا کسبوکارهای تناسب اندام با مشکلاتی مواجه شدهاند؛ اما آیا واقعا خود ویروس کرونا این مشکلات را ایجاد کرد؟ یا خبر هایی که درباره این ویروس منتشر میشد؟ اگر وضعیت زرد ، نارنجی و قرمز کرونا با سرعت دست به دست نمی شد آیا باشگاه ها بسته می شدند؟ در همین زمان بود که با قدرت رسانه ها بیش از پیش آشنا شدیم. در زمان رکود اقتصادی نیز همین شکل خواهد بود.
تیترهای خبری در پیج های اینستاگرامی و کانال های تلگرامی با سرعت بین مردم پخش می شوند و تیتر یک صحبت های مردم خواهند شد. تیترهای خبری مانند «برای بدترین ها آماده شوید» یا «تورمی طوفانی» خریدار بیشتری خواهند داشت و خود به خود مردم را به لاک دفاعی فرو می برند.
واقعیت این است که مقالات و تحقیقات مختلف برای اثبات اوضاع بد، جایگزین تبلیغات صحیح فعالان بازار تناسب اندام می شود. ما در پست های قبلی به 9 راه نجات باشگاه های بدنسازی در زمان رکود اقتصادی اشاره کرده ایم.
به اوایل ورود کرونا در ایران نگاه کن، چه تیتر هایی زده شد، چقدر مردم ترسیدند. در حالی که این ویروس از آنفولانزایی که هرسال با آن درگیر بودیم قدرت کشندگی کمتری داشت. قدرت رسانه بود که همه چیز را ترسناک جلوه داد. با اینکه سویه های بعدی کرونا خطرناک تر بودند اما مردم با آگاهی بدست آمده و رعایت موارد لازم، ترس کمتری از کرونا داشتند و تقریبا به روال عادی زندگی خود بازگشته بودند. با کمی تفکر متوجه خواهید شد که همه چیز به اندازه تیترهایی که ممکن است بخوانید تیره و تار نیست. اگرچه این زمان ها می تواند برای بسیاری از مردم سخت باشد اما داستان زمانی جالب می شود که همزمان هستند افرادی که در صنعت تناسب اندام، در دوران رکود اقتصادی، با اجرای استراتژی های صحیح ، دوره های رشد خود را سپری می کنند.
در ادامه به بررسی سه مانعی می پردازیم که در زمان رکود اقتصادی بر کسب و کار فعالان تناسب اندام اثر می گذارد:
1. کم شدن اعتماد مشتریان
یکی از اولین موانعی که باید بر آن غلبه کنید، اعتماد مشتریان شماست. چرا؟ زیرا اولین چیزی که در ذهن آنها وجود دارد اعتماد به نفس است. اعتماد به تصمیمات خود و اعتماد به شما. مطالعات نشان میدهد که در مواقع سختی مالی، اعتماد مصرفکننده به پایینترین حد خود میرسد. افراد بیشتر از قبل نیاز دارند که بدانند چرا ورزش باید در سبد کالای آنها وجود داشته باشد. برقراری ارتباط و تلاش پیشگیرانه برای ایجاد روابط بهتر راه دیگری برای افزایش اعتماد افراد است. یعنی از همین حالا شروع کن به ساختن رابطه نزدیک با مشتریان.
2. ارزش خدمات زیر سوال خواهد رفت.
در طول یک رکود اقتصادی، کسب و کار تناسب اندام شما بسته به شرایط خاص می تواند تا حد زیادی تحت تاثیر قرار بگیرد، با این حال، یک جو اقتصادی بد، اغلب منجر به افزایش نرخ بیکاری و کاهش سطح تولید ناخالص داخلی می شود. به طور خلاصه، این دومینوی رکود اقتصادی می تواند به این معنی باشد که اعضای شما ممکن است بخش زیادی از درآمد خود را از دست بدهند.
وقتی پول کمتری برای خرج کردن داشته باشید، چه اتفاقی میافتد؟ هزینه های غیر ضروری را مرور می کنید. شما شروع به کاهش هزینه ها می کنید. ارزش واقعی پشت هر خدمت و محصول را زیر سوال می برید و سبک سنگین می کنید. این اتفاق به سادگی فشار بیشتری را بر فعالان تناسب اندام وارد می کند تا ارزش خدمات خود را برای اعضای جدید یا فعلی توضیح داده و ثابت کنند که خدمات آنها ارزش پرداخت پول را دارد.
استفاده از احساسات افراد یک راه حل عالیست. زیرا تجربه اعضا را به یک احساس لذت بخش تبدیل می کند. یافتههای تحقیقات درباره رفتار مشتریان نشان داد که رفتار خرید عمدتاً مبتنی بر تمایلات عاطفی قوی است. در نتیجه سعی کنید با مشتریان خود خاطره سازی کنید و احساسات آنها را تحریک کنید.
3. افرادی که شما را ترک خواهند کرد.
انصراف از ورزش و ترک کردن شما، سومین مانع در زمان رکود اقتصادی است. در حالی که شما سعی میکنید نیازهای همه را برآورده کنید، واقعیت تلخ این است که برخی از اعضا باید شما را ترک کنند. خواه به این دلیل باشد که توانایی پرداخت هزینه شما را ندارند، ترسیده اند یا نمی توانند هزینه را برای خود توجیه کنند. گاهی اوقات کار زیادی نمی توان انجام داد. بخش مهم در اینجا این است که شرایط مردم را درک کنید. به آنها کمک کنید تا در این دوران، در منطقه امن خود بمانند.
عملیترین کاری که میتوانید در زمان ترک یک مشتری انجام دهید این است که به دنبال این بگردید که چرا شما را ترک می کند. جستجو درباره موضوع ترک اعضا به شما کمک می کند که دلیل خاصی را پیش بینی کنید و فعالیت هایی را برای به حداقل رساندن تأثیر آن دلیل بر کسب و کار خود انجام بدهید. برای مثال اگر بیشتر اعضا به دلیل قیمت بالا حاضر نیستند با شما کار کنند، می توانید شرایط پرداخت متفاوت برای آنها در نظر بگیرید یا بسته های خدماتی به صرفه طراحی کنید تا هزینه خدمات شما را با درصدی تخفیف پرداخت کنند.
کسب و کارهای تناسب اندام در دوران رکود چگونه عمل می کنند؟
در دوران سخت، طبیعی است در مورد این فکر کنید که آیا برای زنده ماندن از یک رکود بالقوه مجهز هستید یا خیر. با وجود عملکرد گذشته صنعت تناسب اندام، زنده ماندن در دوران رکود می تواند فوق العاده سخت باشد. به این ترتیب، شما نه می توانید بیکار بمانید و تماشاگر باشید و نه می توانید به سادگی به تغییر فکر کنید. شما باید به معنی واقعی کلمه، متفاوت از رقبا فعالیت کنید. بهترین کار این است که شما قبل از رکود اقتصادی به فکر تغییر اوضاع و متفاوت کار کردن باشید.